19 maart 2020

Omzien naar elkaar, juist nu ! (door de fractie)

Omzien naar elkaar, juist nu! (door de fractie)

De maatregelen die door de landelijke overheid zijn genomen om verdere verspreiding van het Coronavirus te beperken, grijpen diep in op ons dagelijks leven. Steeds meer mensen werken thuis; bibliotheken, wijkcentra, horeca en (sport)scholen gaan dicht. Inwoners worden geadviseerd om de komende weken zoveel mogelijk thuis te blijven. Het aantal ontmoetingen neemt noodgedwongen af. Het sociale leven komt tot stilstand.

Wij kunnen ons voorstellen dat dat niet voor iedereen even makkelijk is. Iedereen en zeker ouderen en kwetsbaren zullen minder mensen zien. Wij hopen dat u juist hen daarom vaker gaat opbellen of een kaartje sturen. Het zou mooi zijn wanneer niemand zich eenzamer gaat voelen in deze spannende tijd. Nog mooier wanneer we elkaar weer opnieuw vinden en meer waarderen.

Inwoners lopen ook tegen praktische problemen aan. Want wie doet de boodschappen of gaat langs bij de apotheek? Er zijn inwoners die willen helpen. Heeft hulp nodig of wilt u gewoon een praten? Mail [email protected] of bel 06 1217 9275.

Laten we in deze onzekere tijd met hoofd en hart dicht bij elkaar blijven terwijl we fysiek afstand houden. Heel veel dank aan alle mensen in de zorg en vitale diensten die onze samenleving op de been houden. Wij wensen u allen alle goeds toe.