Falende damwanden in nieuwbouwproject Riederwerf

31 juli 2024

In nieuwbouwproject Riederwerf staan twee falende damwanden, die zijn aangebracht zonder de juiste vergunning van de gemeente Ridderkerk. De projectontwikkelaar heeft ruim twee jaar na de bouw eindelijk erkend dat herstel van de damwand nodig is.

In april en augustus 2022 heeft de PvdA Ridderkerk hierover raadsvragen gesteld. Nu wij signalen hebben ontvangen van een andere overheid, de laatste raadsinformatiebrief (RIB) over dit onderwerp dateert van april 2023 en een voorstel om problemen met andere damwanden in Bolnes op te lossen in de pijplijn zit, zijn wij benieuwd naar de stand van zaken met betrekking tot de Riederwerf. Wederom hebben wij weer schriftelijke vragen gesteld over de stand van zaken aldaar :

PvdA schriftelijke vragen over damwanden Riederwerf (update)