12 mei 2017

Bezoek Haagse PvdA-wethouder Baldewsingh

Op woensdagavond 10 mei jl. gaf PvdA-wethouder Rabin Baldewsingh uit Den Haag een zeer boeiend en helder betoog over de huidige situatie over de landelijke PvdA. hij deed een oproep om terug te keren naar de kernwaarden binnen de partij o.a. over armoedebeleid, sociale woningbouw en  samenwerking en emancipatie in BV Nederland. Hij is een begenadigd spreker en trekt iedere seconde de aandacht  met prikkelende maar ook heldere uitspraken. Hij spreekt zich uit over het opbouwen van een samenleving van onder af. Het instituut PvdA moet terugkeren naar de mensen en gaf hierbij een aantal sprekende voorbeelden maar ook oplossingen. Een zinvol betoog die ook voor niet leden erg moet aanspreken. Als wethouder beheert hij een jaarlijks budget van 1,2 miljard euro en bedenkt praktische oplossingen zonder opsmuk maar wel met een groot resultaat voor alle Haagse inwoners . Menig wethouder van een kleinere gemeente zou hiervan iets kunnen leren !

Jammer dat u niet aanwezig was bij deze zeer boeiende voordracht waarbij hij optreedt als motivator en stimulator. In principe is hij bereidt om in maart 2018 een voordracht te geven over zijn stokpaardje: armoedebestrijding, iets wat hij zelf als kind thuis heeft ervaren ! Volg t.z.t. deze site of de lokale weekbladen en trakteer uzelf op een boeiende en leerzame avond om zorg, sociale zekerheden en armoedebestrijding in Nederland op een hoger plan te krijgen.

René van Gink