8 juni 2016

Afsluiting politiek seizoen PvdA Ridderkerk 2015-2016 met politiek café en een BBQ

Wanneer: zaterdag 11 juni a.s. van 15.00 uur tot 20.00 uur
Waar: Ons Rode Nest, Witroka, Westmolendijk 99 te Ridderkerk

Van 15.00 tot 17.00 uur is er politiek café. We starten om 15 uur met Micha Verbeek, lifecoach WMO begeleider, psycholoog en werkzaam in Rotterdam zuid bij Pit010. Het gaat over meedoen in de samenleving, werkgelegenheid en re-integratie, ook in relatie met armoede en schulden, en vooral toegespitst op de lokale situatie. Wat zijn de ervaringen en wat kan beter?

Van 15.55 tot 16.10 uur hebben we pauze en daarna spreekt Wim van Hoorn van FNV Zorg en Welzijn met ons over arbeidsverhoudingen en werkgelegenheid. We stoppen rond 17.00 uur, waarna we een informele avond hebben met een drankje, hapjes en een heuse BBQ. Een uitstekende gelegenheid om informeel met elkaar verder te praten.

De kosten voor deelname aan de BBQ zijn € 7,- per persoon en deze kan je op de avond contant betalen aan onze penningmeester Marijke van der Schoor. Kunt u i.v.m. de inkoop, vooraf aan haar doorgeven of u ook komt en eventuele (di-)eetvoorschriften doorgeven zodat we er rekening mee kunnen houden? Voor opgave van deelname kunt u sms-en of whats-app-en naar mobiel nummer 06 4888 9495 of mailen naar [email protected].

Indien u vervoer nodig heeft kunt u ook contact opnemen. Bestuur en fractie hopen u allen te zien op 11 juni!

Tenslotte wijs ik u nog op onderstaand bericht (ook al gepubliceerd in o.m. De Combinatie):

PvdA spreekt met de FNV over de thuiszorg
PvdA Ridderkerk gaat in gesprek met de FNV over de thuiszorg.
Recent zijn er belangrijke uitspraken gedaan of huishoudelijke hulp wel of niet onder de WMO valt en hoe er moet worden omgegaan met een vraag van een inwoner.
Binnenkort komt een voorstel naar de Tweede Kamer waarin afspraken staan over de tarieven voor thuishulpen en andere zaken. Er komt een ‘verbod’ op de inzet van Alfahulpen. Deze punten hebben ook invloed op het werken in Ridderkerk.
Wilt u meepraten? Graag horen wij van u wat u belangrijk vindt. Bel of mail ons voor meer informatie.
[email protected] of 06 22472282