Team Geen Brug (door Arianne Ripmeester)

28 maart 2019

Krimpen wil groeien en daarom nog meer een brug naar Bolnes want de Algerabrug naar Capelle staat vaak vol.

In het voorjaar 2011 diende PvdA Ridderkerk een motie in. De gemeenteraad sprak unaniem uit dat er geen brug in Bolnes kon komen. Een brug betekent teveel overlast voor inwoners bij de Rijnsingel en de Randweg. ‘De motie is te vroeg, er is nog niks!’ riep het toenmalig college. Maar op heel veel lagen draaien ambtelijke molens misschien niet snel maar ze draaien wel! Dat hebben we geleerd uit de komst van Nieuw Reijerwaard. Ridderkerk kon maar beter in een vroeg stadium een helder standpunt hebben. En daar bleven we achter staan met gemeenteraad en college. Nieuwe lokale partijen schaarden zich daar ook achter. Geen brug en als het moet dan een tunnel maar onder voorwaarden. Want ook dat geeft overlast.

Nu zal blijken of onze wethouders en ambtenaren in de afgelopen jaren in de regionale of provinciale overleggen goed ons standpunt hebben verteld en laten opschrijven. We weten dat Krimpen hun standpunt tot nationaal belang heeft weten te verheffen.

Dat er wat aan de files gedaan moet worden is duidelijk. Meer fiets, goed frequent openbaar vervoer èn autoverkeer spreiden. Ridderkerk steunt een brug bij stadion Feijenoord. Een ouder plan dat het verkeer meer spreidt plaatst een brug bij Lekkerkerk om aan te sluiten op de A15/N3.

Inwoners en ondernemers van Krimpen en Capelle worden in stelling gebracht om een brug af te dwingen. Laten wij juist nu als inwoners, raadsleden, collegeleden en ambtenaren samen optrekken.

Team geen brug. Samen sterk!