12 december 2015

Petitie tegen windturbines

INGEZONDEN

Er wordt nog weleens gezegd dat de werkgroep Lucht en Geluid sowieso tegen windturbines is. Dat is onjuist. We keren ons tegen geplande locaties in druk bewoond gebied, zoals in onze gemeente in polder Nieuw Reijerwaard. Ook aan de randen van Ridderkerk, bij Donkersloot-Ridderhaven, de Stormpolder (Krimpen a/d IJssel) en Bedrijventerrein Oost (Barendrecht) zouden turbines moeten komen.

Die horen daar niet. Waarom? Die windturbines vormen een gevaar voor de volksgezondheid en veroorzaken in de te kleine ruimte hinder en gevaar voor mens en dier, zoals bijvoorbeeld de purperreiger en de vleermuis.

Met een digitale petitie roepen we het Ridderkerkse college op om in gesprek te gaan met de Metropoolregio, Barendrecht, Krimpen a/d IJssel en de Provincie om plaatsing van windturbines in Ridderkerk, en aan de grenzen van de gemeente, te stoppen. U kunt deze petitie ondertekenen op http://bit.ly/geenwindturbines

Steun ons in het verzet tegen plaatsing.

Dick de Winter,
werkgroep Lucht en geluid