Jeroen Rijsdijk samen met burgemeester naar Kledingbank en Foodcompany.

11 september 2018

Afgelopen vrijdag heeft onze fractievoorzitter Jeroen Rijsdijk met de burgemeester een rondje Ridderkerk gedaan.Tijdens dit rondje laat een raadslid aan de burgemeester zien wat hij of zij belangrijk vindt in Ridderkerk. Voor Jeroen is dat dat mensen omzien naar elkaar en dat inwoners die het moeilijk hebben een steuntje in de rug krijgen. Hij heeft de burgemeester daarom meegenomen naar de Kledingbank en de Foodcompany. Twee initiatieven die zich inzetten voor Ridderkerkers met een smalle beurs.

Tijdens een rondleiding zijn Jeroen en de burgemeester uitgebreid bijgepraat over het goede werk dat de betrokken vrijwilligers van de Kledingbank en de Foodcompany verrichten. En over de mooie resultaten die tot nu toe zijn behaald. Ook zijn zij wezen kijken bij de opslagruimte van de verjaardagstas in de Huishoudschool. De verjaardagstas is een aan de Kledingbank Ridderkerk en de Foodcompany Ridderkerk verbonden initiatief dat kinderen in minimagezinnen op hun verjaardag in het zonnetje zet.

Jeroen, de burgemeester en alle betrokken vrijwilligers kijken terug op een zeer geslaagd en informatief bezoek. Samen met Arianne Ripmeester en Jilles Soffree blijft Jeroen zich in de raad vol energie inzetten voor een socialer Ridderkerk.