15 maart 2014

Even voorstellen : Marijke van der Schoor (kandidaat-raadslid nr.4)

Mijn naam is Marijke van der Schoor. Ik ben 53 jaar, een alleenstaande moeder van drie kinderen. Ik ben Rotterdamse van geboorte maar sinds 15 jaar woonachtig in Ridderkerk.Naast actief vrijwilliger bij diverse instellingen en (sport)verenigingen,  heb ik vanaf mijn 16e jaar gewerkt als administratief, financieel of commercieel medewerkster bij diverse bedrijven. De crisis heeft ook mijn baan opgeëist, waardoor ik tijd kreeg om vanaf februari 2011 actief lid van de PvdA Ridderkerk te worden. Sinds maart 2012 ben ik penningmeester van de PvdA Ridderkerk en daarnaast ben ik vrijwilliger bij Radio Ridderkerk.
Als het leven voor sommige mensen “overleven” wordt, moet er iets veranderen. Dit soort omstandigheden heeft zijn negatieve weerslag op het hele gezin. De juiste manier om hier uit te komen is door samen te werken en elkaar, waar nodig, met raad en daad te helpen. Iedereen heeft zijn of haar sterke kanten en soms moeten deze herontdekt worden. Zo kan een verandering een positieve ontwikkeling worden. Mijn interesse ligt dan ook bij sociale onderwerpen. Ik vind het belangrijk dat er open wordt gecommuniceerd met u, de inwoners van Ridderkerk, zodat ook de politiek dichter bij de mensen komt te staan en begrijpelijker wordt voor iedereen. Want samen staan we sterker!

Waar ben je naar op zoek?