17 maart 2014

Even voorstellen : Jeroen Rijsdijk (kandidaat-raadslid nr. 2)

Geachte kiezer, Leuk dat u de moeite neemt om de website van de Partij van de Arbeid te lezen en in het bijzonder mijn introductietekst. Laat ik mij even voorstellen: ik ben Jeroen Rijsdijk en ik ben al bijna mijn hele leven woonachtig in de mooie wijk Drievliet. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als juridisch beleidsmedewerker bij een publiekrechtelijke beroepsorganisatie in Den Haag.
Ik ben van jongs af aan geïnteresseerd in politiek: het is dé manier om invloed uit te oefenen, om de samenleving een stukje beter te maken voor alle mensen die het moeilijk hebben. Het is voor mij de Partij van de Arbeid geworden, omdat dat een partij is die solidariteit hoog in het vaandel heeft staan. Niet ieder voor zich, maar ‘samenredzaamheid!’
Ik ben nieuw op de kandidatenlijst, maar niet binnen de partij. Sinds 2011 maak ik deel uit van het afdelingsbestuur. Ook was ik de afgelopen maanden voorzitter van de programmacommissie, die het verkiezingsprogramma voor de komende raadsperiode heeft geschreven. Een concreet en uitdagend programma voor een groen, duurzaam en sociaal Ridderkerk.
Ik ben ervan overtuigd dat het anders kan in onze gemeente, dat het anders moet, en daar wil ik graag mijn bijdrage aan leveren. Speciale aandacht zal ik hierbij hebben voor jongeren en jonge gezinnen, een ondergeschoven doelgroep in Ridderkerk. Uiteraard zal ik de ouderen niet vergeten. De jongeren van vandaag zijn de ouderen van morgen. U kunt op mij rekenen, ik reken op u.