21 juni 2015

College wekt verbazing met uitblijven extra verlichting Erasmuspark

Dichtbij, 09 juni 2015, Door Geert van Someren

RIDDERKERK – Omwonenden van het Erasmuspark in Ridderkerk hebben een brief ontvangen van de gemeente, dat er geen extra verlichting in het park komt.

De eventuele extra verlichting zou het minder aantrekkelijk moeten maken voor jongeren om daar in het donker te hangen. De overlast in het Erasmuspark heeft de afgelopen jaren regelmatig in meer of mindere mate gespeeld. Ook de politiek heeft zich ermee bemoeid. Des te meer verwondert het PvdA en Echt voor Ridderkerk dat burgemeester Attema de gemeenteraad niet heeft geïnformeerd. De twee oppositiepartijen willen in schriftelijke vragen aan het college weten waarom is afgezien van de extra verlichting en wat de extra verlichting zou kosten.

Gesprek
Vorig jaar speelde de overlast dusdanig op, dat in september een gesprek plaatsvond tussen de gemeente, politie en omwonenden. Daarbij was de gemeente onder andere vertegenwoordigd door de burgemeester, die voor dit onderwerp verantwoordelijk is. Omwonenden hebben toen nogmaals gevraagd maatregelen te nemen. Klik hier voor de eerdere berichtgeving.