Campagneflits : Verkiezingsmarkt en biebdebat.

18 maart 2018

Ondanks de kou hebben we met de PvdA Ridderkerk afgelopen zaterdag een prima verkiezingsmarkt op het Sint Jorisplein gehad. Veel Ridderkerkers gesproken en aangespoord om te gaan stemmen aankomende woensdag. Veel mensen gaven aan dat het roer om moet in onze gemeente. En daar zijn we het hartgrondig mee eens.

Inwoners willen meer in gesprek met raadsleden en werkelijk inspraak hebben, willen het socialer, willen betere zorg en hulp. Een echt luisterend oor van de gemeente. Als uitsmijter was er aan het eind van de zaterdagmiddag een debat tussen acht lijsttrekkers in de bibliotheek. Daar was het gelukkig een stuk warmer. Voor ons deed uiteraard onze lijsttrekker Jeroen Rijsdijk mee aan dit debat.

Het Biebdebat was het vijfde debat in Ridderkerk. PvdA Ridderkerk heeft ook nu alles aangegrepen om met inwoners in gesprek te gaan. Andere partijen wilden dat niet en gingen maar naar twee. Zij vonden het blijkbaar minder belangrijk om in gesprek te gaan met Ridderkerkse kiezers en aangesproken te worden op gevoerd beleid en hun verkiezingspunten.

Het door de bibliotheek georganiseerde debat was goed georganiseerd, had een prima debatleider, goeie stellingen en een enthousiast publiek. Dit smaakt naar meer.  Waarom gaan we niet jaarlijks op deze manier in gesprek met Ridderkerkers ?

Nu op naar aankomende woensdag. Dan bent u, de Ridderkerkse inwoner aanzet. Dan kan u bepalen welke nieuwe koers we daadwerkelijk gaan volgen in onze mooie gemeente. Meer van hetzelfde of gaan we de koers verleggen en gaat het roer om ? Stem op woensdag 21 maart. Stem PvdA Ridderkerk. Stem Lijst 5.

Samen maken wij Ridderkerk!