Campagneflits : Albeda College (2)

27 februari 2018

Veel Ridderkerkse kinderen gaan naar school in Rotterdam. De PvdA Ridderkerk was uitgenodigd om op het Albeda College te komen vertellen over verkiezingen en om ook deze jonge mensen te overtuigen van het nut van stemmen.
Maar overtuigen hoefden we een groot aantal jongeren niet, zij waren zich bewust van het nut van stemmen. Complimenten aan de leerlingen en de docenten die het nut van stemmen en democratie zo  positief benaderen. Oud wethouder Henk Zwiers sprak kort met de leerlingen in een klaslokaal en er was een verkiezingsmarkt met stands van verschillende politieke partijen.
Voor veel jongeren is politiek iets van Den Haag, daarom was het leuk om met elkaar te spreken over het verschil tussen Den Haag en lokale politiek. De lokale politiek gaat immers over de stoep voor je deur, de hulp voor je oma, de kans op een betaalbaar huis, hondenpoep in de speeltuin, de plek van je jongerencentrum en de openingstijden van de winkels. Lokale politiek raakt dus je directe leefomgeving.
Dat is best een goede reden om vooral 21 maart te gaan stemmen!

Arianne Ripmeester