Gratis OV voor minima?

19 augustus 2024

In Ridderkerk kunnen AOW-gerechtigden sinds 1 juli 2019 gratis reizen met het openbaar vervoer (ov). Een maatregel waarvoor Echt voor Ridderkerk en PvdA Ridderkerk zich hebben ingezet en waarmee we blij zijn.
Tijdens de afgelopen Begrotingsraad hebben wij, in navolging van andere gemeenten, een motie ingediend om kinderen van 4 t/m 13 jaar ook gratis met het ov te laten reizen. Deze motie werd echter ontraden door het college, waarbij wel de suggestie is gedaan om te kijken naar gratis ov voor minima.
Een suggestie die wij tijdens de Begrotingsraad direct hebben omarmd en die voor ons ook aanleiding was om de oorspronkelijke motie in te trekken. Tijdens de raadsvergadering van 4 juli hebben wij bij de behandeling van de kaderbrief aangekondigd, vooruitlopend op het indienen van een motie over gratis ov voor minima, eerst schriftelijke vragen te zullen stellen. Onze vragen kunt u hier nalezen :